Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα - από την ομάδα Mariposa

Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα
από τη θεατρική ομάδα Mariposa

Για 2 η χρονιά! Από 4 Οκτωβρίου και κάθε Παρασκευή στις 21:15
στον Τεχνοχώρο Εργοτάξιον

Το σπίτι της Mπερνάρντα Άλμπα. Ήταν για εμάς μια πρόκληση καθώς το έργο του Ισπανού συγγραφέα και ποιητή είναι το τελευταίο έργο που έγραψε, το 1936, και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1945. Μαζί με τη Γέρμα και το Ματωμένο Γάμο αποτελούν την τριλογία της ισπανικής υπαίθρου" του συγγραφέα. Το έργο περιγράφει τα γεγονότα κατά την περίοδο πένθους σε ένα σπίτι στην Ανδαλουσία, όπου η 60χρονη Μπερνάρντα Άλμπα κατέχει τον απόλυτο έλεγχο πάνω στις κόρες της: Αγκούστιας, Μαγκνταλένα, Αμέλια, Μαρτίριο και Αδέλα. Στο σπίτι ζουν επίσης η Πόνθια, η οικονόμος, κι η Μαρία Χοσέφα, μητέρα της Μπερνάρντα. Στο έργο δεν εμφανίζεται επί σκηνής κανένας ανδρικός χαρακτήρας. Ακόμα κι ο Πέπε Ρομάνο, το αντικείμενο του πόθου για τις κόρες της Μπερνάρντα και μνηστήρας της Ανγκούστιας, δεν εμφανίζεται ποτέ.

Το έργο επικεντρώνεται στα ζητήματα της καταπίεσης, του συμβιβασμού και του πάθους και την επιρροή των ανδρών στις γυναίκες. Η τυραννία της Μπερνάρντα απέναντι στις
κόρες της προμηνύει τη φύση του φασιστικού καθεστώτος του Φράνκο στην Ισπανία, λίγο αφού τελειώσει το έργο του ο Λόρκα.

Όλα τα μέλη της ομάδας, με μεράκι και αγάπη για το θέατρο, δούλεψαν αρκετούς μήνες με την σκηνοθέτιδά τους, Έφη Μεράβογλου.

Λίγα λόγια
Μετά το θάνατο του δεύτερου συζύγου της, η Μπερνάρντα Άλμπα γίνεται τυραννική με τις πέντε κόρες της, που σπάνια είχαν οποιαδήποτε επαφή με το άλλο φύλο. Επιβάλλει πένθος
8 χρόνων και τον εγκλεισμό τους μες στο σπίτι, καθώς η ανώτερη τάξη τους δεν τους επιτρέπει να ανακατεύονται με τους απλούς χωρικούς. Η Ανγκούστιας, η μεγαλύτερη κόρη της Μπερνάρντα από τον πρώτο της γάμο, κληρονομεί την περιουσία του πατέρα της κι έτσι προσελκύει το ενδιαφέρον ενός μνηστήρα, του Πέπε Ρομάνο. Τον Πέπε όμως ποθούν
κι η Αδέλα, η μικρότερη κόρη, που αρνείται να υποταχθεί στη μητέρα της και συνάπτει ερωτική σχέση μαζί του, αλλά κι η Μαρτίριο, που τη ζηλεύει για κάτι που η ίδια δεν μπορεί
να αποκτήσει, λόγω του παρουσιαστικού της.

----------------------------------------------------

Έγραψαν:

Σ’ ένα διάφανο -αλλά περίκλειστο- σκηνικό (πρωτότυπη εκτέλεση του Ευγένιου Αρβανιτάκη) ράβοντας σε πραγματική ραπτομηχανή, τρώγοντας αληθινό φαγητό που μοσχομυρίζει, λούζοντας τα μαλλιά τους επί σκηνής -ρεαλισμός αναγκαίος σε μια «υπαίθρια» τριλογία- οι ηθοποιοί προσεγγίζουν τα πάθη των ηρωίδων: τη λαχτάρα για ζωή, τον πόθο για το απαγορευμένο άγγιγμα του άντρα, τον ανομολόγητο έρωτα που βασανίζει, το μίσος της αντιζηλίας, την υπονόμευση της ευτυχίας, την καταπιεσμένη ορμή και χαρά.

Λουκία Σούγια

Το εξαιρετικό στην παράσταση πέρα από κάποιες ερμηνείες, είναι το σκηνικό του Ευγένιου Αρβανιτάκη, ένα σπίτι, σαν μεγάλο κουκλόσπιτο, με τοίχους από διάφανη γάζα ώστε να βλέπουμε την δράση μέσα στο σπίτι, σαν να κοιτάμε μέσα από τους τοίχους. Περίκλειστο το περιβάλλον, φυλακή, καταπίεση. Το τρίτο είναι η πραγματική δράση, με την κουζίνα, την ραπτομηχανή, μια ρεαλιστική άσκηση των ηθοποιών στο έργο, ώστε αυτό να καθίσταται ζωντανή πραγματικότητα.

Μαρία Μαρή

Η παράσταση στο θέατρο Εργοτάξιον μας εξέπληξε ευχάριστα, αφού από την είσοδό μας κιόλας νιώθουμε τον εγκλεισμό με τη χρήση του διαφανούς μανδύα που τυλίγει το σπίτι, παραπέμποντας στη γνωστή ιστορία του αλυσοδεμένου ελέφαντα. Το σκηνικό δίνει ακριβώς την αίσθηση της ισπανικής επαρχίας και της ηθικής της. Οι ηθοποιοί μας μετέφεραν την πολυπλοκότητα των χαρακτήρων και την ξεχωριστή ψυχολογική υπόσταση της καθεμίας. Η σκηνοθεσία βοηθάει την εξέλιξη των ηρώων και την τραγικότητά τους, ακόμα και από απλές κινήσεις ή ματιές. Η κάθε ερμηνεία δείχνει πόσο πολύ έχει δουλευτεί εις βάθος, ώστε καμία ηρωίδα δεν μοιάζει με κάποια άλλη. Σου δίνεται αμέσως το ψυχογράφημα της καθεμίας, σαν να τις ήξερες χρόνια κι αυτό σε βοηθάει να δεις και το πίσω κείμενο. Μην τη χάσετε.

Στέλλα Κοκκινέλη

----------------------------------------------------

Παίζουν:
Μυγδαλιά Ανδρέου (Μπερνάρντα), Κωνσταντίνα Βάρδα (Μαρτίριο), Αριστέα Ανύση (Δούλα), Χριστίνα Μούζη (Μαγκνταλένα), Σωτηρία Χρυσικοπούλου (Ανγκούστιας), Έφη
Μεράβογλου (Πόνθια), Σόνια Πούλη (Μαρία Χοσέφα), Αναστασία Ραβάνη (Αμέλια), Ανδριάνα Σταυριδοπούλου (Αδέλα).

Σκηνοθεσία - Μουσική επιμέλεια : Έφη Μεράβογλου
Σχέδιο - κατασκευή σπιτιού : Ευγένιος Αρβανιτάκης
Κοστούμια- σκηνικά : Η ομάδα
Φωτογράφιση : Νικολέττα Γιαννούλη
Παραγωγή: 92 Artschool
Δημόσιες σχέσεις: Κωνσταντίνος Πλατής
Προσαρμογή σχεδίου αφίσας: Λυδία Σταυριδοπούλου

Ημέρες & ώρες παραστάσεων:
Από Παρασκευή 4 Οκτωβρίου και κάθε Παρασκευή στις 21:15
Εισιτήρια: 10 ευρώ (κανονικό), 5 ευρώ (μειωμένο & ομαδικό για γκρουπ άνω των 8 ατόμων).

Τεχνοχώρος Εργοτάξιον
Διογένους 1, Άγιος Δημήτριος (δίπλα στο μετρό της Δάφνης)
τηλ. 6983930220

Πηγή πληροφοριών για το δελτίο τύπου: Wikipedia

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις